søndag 14. mars 2010

Finnmarksløpet 2010 er i gang!

Hei og hå, opp og stå!

Fah, jeg er visst en lat blogger. Faktum er, at nettverkskortet på min egen kjære pc ikke virker som det skal, ergo - Sylvi uten internett. For ikke å snakke om at min egen kjære pc var til reparasjon de tre hele månedene etter jul. Og kom tilbake med ødelagt nettverkskort.
Fascinerende, er det ikke?
Vel, vel, nok unnskyldninger for denne gang.

Siden sist har jeg blant annet søkt på forfatterstudiet i Tromsø til sommeren, noe som gir meg uendelige muligheter når det gjelder boforhold. Dessuten vurderer jeg å kjøpe hund en gang i løpet av dette året, men det er mest en dagdrøm.
Men for tida lever jeg i en liten personlig tragedie. Som sagt, så gikk Finnmarksløpet, Europas største sledehundløp, av stabelen i går, lørdag 13. mars 2010. Og jeg står på sidelinja og ser mine refleksvestkledde hundekjøringsklassekamerater løpe fram og tilbake mens de handler spann etter spann fram til starstreken i Alta sentrum. Jeg ser Irene komme drassende med de fremste hundene i Haralds spann, og Linda bli stående og holde lederhundene til Lars Monsen.
Og grunnen til at jeg står og ser på?

Lungebetennelse.

Jessda.

Om jeg klager?
Ja.

Men jeg har også sikra meg orketerplass foran TV-en ut uka. Utenom det sitter jeg klistra til dataskjermen og følger med på sjekkpunkt-tidene hele veien. Kan opplyse om at Harald Tunheim har ligget i tet nesten heile veien. Heia Harald!



Her er også noen bilder fra starten i går: Starten på Finnmarksløpet 2010

Og årets trekkplaster var Lars Monsen som fikk kronprins Håkon stappa nedi sleden sin ved start:



Så de neste dagene er fulle av spenning. Å ja - la oss heie på Trine Lyrek fra kennelen Northern Lights Husky, som Hund og ekspedisjon-faget fikk besøke tidligere i år: Heia Trine! Og heia Harald!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar